Veelgestelde vragen over bestellen
Hier vind je de meeste veelgestelde vragen over bestellen.
Staat je vraag hier niet bij? Neem dan contact met ons op.
Bestellen
1. Plaats de producten die je wilt bestellen in je winkelwagen. In je winkelwagen kunt je het aantal aanpassen, producten verwijderen en waardebonnen invoeren. Let wel op, de producten die je in je winkelwagen plaatst, wordt niet (tijdelijk) gereserveerd.
2. In je winkelwagen en afrekenpagina kun je kiezen voor afhalen of laten bezorgen. Als je voor afhalen kiest, krijg je van ons een e-mail wanneer je bestelling klaar staat om opgehaald te worden. Na deze mail nemen wij contact met je op om een afspraak te maken wanneer en hoe laat je de bestelling komt ophalen.
3. Controleer de bestelling, kies uw betaalwijzen en reken af in de beveiligde omgeving van Mollie mits u kiest voor betalen bij afhalen. Meer informatie over betalen vind je hier.
4. Binnen enkele minuten na het plaatsen van je bestelling, ontvang je een bestelbevestiging in jouw mailbox. Ontvang je deze niet? Controleer dan je spambox. Staat de e-mail hier ook niet in?
Neem dat contact met ons op.
Wanneer je bij ons in de webshop iets wilt bestellen, kun je uit de volgende betalingsmethode kiezen:
– iDEAL
– PayPall
– Creditcard (Visa, Mastercard, American Express, Maestro, PostePay en Cartes Bancaires)
– Bancontact
– Klarna
– Overboeking
– Apple Pay
– Betalen bij afhalen (contant of pin)
Meer informatie over betalen, vind je hier.
Wij vinden het heel vervelend als je problemen ondervindt tijdens het plaatsen van je bestelling.
Je kunt proberen om je bestelling via PC of laptop te plaatsen i.p.v. mobiel of tablet. Indien je dan alsnog problemen ondervindt, probeer de cookies te wissen of gebruik een andere internetbrowser.
Ervaar je nog problemen met het plaatsen van je bestelling?
Neem dan contact met ons op en wij helpen je verder met het plaatsen van je bestelling.
Voorraad en levertijd
Op de productpagina, net boven de knop “Toevoegen aan winkelwagen” staat de voorraad vermeld. Hieronder vindt u een uitleg over bepaalde voorraad statussen.
Let op: De voorraadaantallen bij wielen is het minimale voorraad van de naaf of velg. Dit komt omdat wij alle wielen op bestelling vlechten. Dit betekend dus niet dat we de wielen kant-en-klaar op voorraad hebben!
– Op voorraad: Het product is op voorraad.
– Op voorraad (kan nabesteld worden): Het product is op voorraad maar je kunt meer aantallen bestellen dan bij ons op voorraad is. We zullen de beschikbare artikelen versturen en zodra de missende producten weer op voorraad komen, sturen wij deze na.
– Beschikbaar via nabestelling: Het product is momenteel niet bij ons op voorraad maar kan wel besteld worden. Je bestelling of desbetreffende product wordt dan in backorder geplaatst. Zodra het product weer leverbaar is, gaan we direct met je bestelling aan de slag!
– Uitverkocht: Het product is (voorlopig) niet meer leverbaar en kan niet in backorder worden geplaats. Je kunt er wel voor kiezen je e-mail adres achter te laten. Zodra het product weer op voorraad is, krijg je van ons een e-mail hierover!
De levertijd van je bestelling hangt af van de beschikbare voorraad van de producten.
Indien je onderdelen heb besteld, streven wij ernaar je bestelling binnen 48 uur te verzenden.
Indien je bestelling uit één of meerdere wielen bestaat, kan de levertijd wat langer duren dan bestelling die alleen uit onderdelen bestaan.
Dit komt omdat wij alle wielen die besteld zijn op de hand vlechten, zo kunnen we voor iedere fiets en gebruiker een stevig en degelijk wiel bouwen. Hierdoor bent u verzekerd van een vertrouwd wiel die afgestemd is naar het gebruik van de fiets.
Het hele proces van een wiel vlechten kost tijd. Gemiddeld zo’n 2 uur per wiel! In de zomerperiode is het aanzienlijk drukker ten opzichte van de winterperiode. Logisch natuurlijk, want in deze tijd fietsen mensen het meest. Maar door deze (soms extreme) drukte, kan de uiteindelijke levertijd langer duren.
Wij doen altijd ons uiterste best je wiel(en) zo snel en zorgvuldig mogelijk te vlechten en te verzenden.
Indien je heeft gekozen bij het samenstellen van je wiel om je oude naaf te gebruiken, hangt de uiteindelijke levertijd af van wanneer wij jouw naaf ontvangen. Zodra wij de naaf hebben gecontroleerd, alle maten hebben opgemeten voor de juiste spaaklengte en de benodigde onderdelen op voorraad zijn, gaan we over tot het vlechten van het wiel. Zodra wij beginnen met het vlechten, ontvangt u van ons een mailtje zodat u weet dat er aan gewerkt wordt!
Indien je hebt gekozen voor extra service of vervangen van de onderdelen van je naaf, houdt dan rekening met ongeveer 1 dag extra levertijd mits de vervangende onderdelen voorradig zijn. Het kan voorkomen dat tijdens het plegen van de onderhoud of reparatie van de naaf, wij op een ander probleem stuiten. Indien dit het geval is, zullen we contact met u opnemen om de vervolgstappen te bespreken.
Kijk hier voor meer informatie over de levertijden per vervoerder.
Bestelstatus
Bent u benieuwd wat de status is van je bestelling? Wij houden je per e-mail op de hoogte van de status van je bestelling. Ontvang je geen e-mails van ons? Neem dan contact met ons op.
Zodra je bestelling klaar staat om naar u verzonden te worden, ontvang je van ons een e-mail met daarin de Track&Trace.
Indien u heeft gekozen voor afhalen, ontvangt je van ons een mailtje zodra uw bestelling klaar staat om afgehaald te worden.
Ophalen
Bent u benieuwd wat de status is van uw bestelling? Wij houden u per e-mail op de hoogte van de status van uw bestelling. Ontvangt u geen e-mails van ons, bekijk dan de spamfolder, leders neem dan contact met ons op.
Zodra uw bestelling klaar staat om naar u verzonden te worden, ontvangt u van ons een e-mail met daarin de Track&Trace.
Indien u heeft gekozen voor afhalen, ontvangt u van ons een mailtje zodra uw bestelling klaar staat om afgehaald te worden.
Problemen met mijn bestelling
Bestaat je bestelling uit meerdere producten? Dan kan het zijn dat je een product heeft besteld die in nalevering is. Dat betekend dat zodra het product weer op voorraad is, wij direct met de rest van je bestelling aan de slag gaan. Je ontvangt hier ook een aparte Track & Trace voor zodra de bestelling klaar staat om te verzenden.
Heb je product(en) besteld die wel op voorraad waren, maar die je niet geleverd heeft gekregen?
Neem dan contact met ons op.
Zodra je bestelling klaar staat om naar je verzonden te worden, ontvang je van ons een e-mail met daarin de Track & Trace.
Indien je heeft gekozen voor afhalen, ontvang je van ons een mailtje zodra je bestelling klaar staat om opgehaald te worden.
Als je in de Track & Trace ziet staan dat je pakket is bezorgd, maar je bestelling niet heeft ontvangen, probeer dan eerst te kijken of jouw buren het pakket hebben aangenomen. Indien dit niet het geval is, neem dan contact met ons op en wij gaan het dan verder uitzoeken. Wij komen dan op een later moment bij je terug met een passende oplossing!
Annuleren
Mocht je jouw bestelling willen annuleren, neem dan contact met ons op. Wij kunnen alleen je bestelling annuleren als het pakket nog niet ons magazijn heeft verlaten.
Andere soorten vragen
Staat je antwoord hier niet tussen? Neem dan een kijkje bij de andere veelgestelde vragen, of neem contact met ons op.