Veel gestelde vragen over retourneren
Hoe moet ik retourneren?
Een product mag je binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Wel moet het aan onderstaande voorwaarden voldoen:
Het product is compleet met alle accessoires,
Het product is in nieuwstaat,
Het product is verpakt, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking.
Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat normaal gesproken in een winkel ook kunt doen.
We verzoeken je om het product zodanig te retourneren dat wij het product via onze Wielenvlechter Outlet een tweede leven kunnen geven.
Mochten de producten beschadigingen hebben opgelopen, kan er waardevermindering bij het restitueren van het bedrag worden ingehouden.
De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd:
Een op maat gemaakt wiel (Stel je eigen voor/achterwiel samen)
Een gegraveerd product.
Spaak of spaken waarvan de verzegeling is verbroken.
Alle producten die in aanmerking komen, kunnen binnen 14 dagen worden geretourneerd. Een product retourneer je in nieuwstaat, compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking. Op die manier kunnen wij het product een tweede leven geven in onze Wielenvlechter Outlet.
Je kunt jouw product op meerdere manieren retourneren:
- Opsturen per post
Als je een product per post aan ons wilt terugsturen, dien je dit zelf te organiseren. Dit betekent dat je er zelf verantwoordelijk voor bent dat het product goed bij ons aankomt.
Omdat je zelf verantwoordelijk bent dat Wielenvlechter het product in goede staat ontvangt, raden we je aan om:
- Het product goed te verpakken.
- De pakbon/factuur mee te sturen.
- Alleen gebruik te maken van bekende vervoersbedrijven.
Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen in ons magazijn, sturen wij je een bericht ter bevestiging. Binnen drie dagen na ontvangst wordt jouw retour verwerkt en gecontroleerd. Voldoet het product aan onze retourvoorwaarden, dan wordt de terugbetaling in gang gezet en ontvang je, normaal gesproken, het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug.
2. Inleveren bij ons op locatie
Als je jouw product(en) bij ons op locatie inlevert en deze voldoet aan de retourvoorwaarden, dan betalen we je direct het aankoopbedrag (exclusief eventuele bezorgkosten) terug. Wegens veiligheidsoverwegingen zullen we het bedrag terugstorten op uw rekening. Als u heeft gepind, zullen we het bedrag retourpinnen op uw rekening.
Als jouw product aan de retourvoorwaarden voldoet, kun je ervoor kiezen je product om te ruilen. Mocht het product op dat moment niet op voorraad zijn, zullen wij deze later naar je opsturen.
Ja, Indien jouw product aan de voorwaarden voor retour voldoet ontvang je het hele aankoopbedrag terug. Als je het product méér gebruikt dan nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wilt houden voldoet deze niet meer aan de voorwaarden en is het product minder waard geworden. Het kan echter zijn dat het product na aankoop minder waard is geworden doordat het product (licht) beschadigd is, er onderdelen ontbreken, etc. In deze gevallen zullen wij deze waardevermindering in rekening brengen.
Wat is waardevermindering?
Als het product niet (volledig) aan de retourvoorwaarden voldoet dan is het product minder waard. Wielenvlechter zal dan ook extra kosten moeten maken om het product een tweede leven te geven. Een deel van deze totale kosten kan Wielenvlechter als waardevermindering bij je in rekening brengen. De waardevermindering is afhankelijk van de staat waarin het geretourneerde product zich bevindt en kan variëren van 0 tot 100% van het aankoopbedrag
Ik wil mijn product retourneren. Hoeveel waardevermindering zit er op mijn product?
Wielenvlechter zal het product dat je wenst te retourneren beoordelen en een eventuele waardevermindering bepalen.
Ik ben mijn aankoopbon kwijt
Ben je je aankoopbon of factuur kwijt? Geen probleem, je kunt een kopie krijgen!
Heb je jouw bestelling bij ons afgehaald en ben je de factuur kwijt?
Neem dan contact met ons op en wij gaan je factuur opzoeken en versturen.
Heb je online een bestelling geplaatst?
Als je een account hebt aangemaakt en hiermee de bestelling hebt geplaatst, log dan in en ga naar ‘Mijn bestellingen.’ Zodra je bestelling helemaal is afgerond kun je hier de factuur vinden en downloaden!
Problemen met mijn bestelling
Bestaat je bestelling uit meerdere producten? Dan kan het zijn dat je een product heeft besteld die in nalevering is. Dat betekend dat zodra het product weer op voorraad is, wij direct met de rest van je bestelling aan de slag gaan. Je ontvangt hier ook een aparte Track & Trace voor zodra de bestelling klaar staat om te verzenden.
Heb je product(en) besteld die wel op voorraad waren, maar die je niet geleverd heeft gekregen? Neem dan contact met ons op.
Zodra je bestelling klaar staat om naar je verzonden te worden, ontvang je van ons een e-mail met daarin de Track & Trace.
Indien je heeft gekozen voor afhalen, ontvang je van ons een mailtje zodra je bestelling klaar staat om opgehaald te worden.
Als je in de Track & Trace ziet staan dat je pakket is bezorgd, maar je bestelling niet heeft ontvangen, probeer dan eerst te kijken of jouw buren het pakket hebben aangenomen. Indien dit niet het geval is, neem dan contact met ons op en wij gaan het dan verder uitzoeken. Wij komen dan op een later moment bij je terug met een passende oplossing!
Bestelling annuleren
Mocht je jouw bestelling willen annuleren, neem dan contact met ons op. Wij kunnen alleen je bestelling annuleren als het pakket nog niet ons magazijn heeft verlaten.
Zodra de bestelling naar je onderweg is, kunnen wij de bestelling niet meer annuleren. Je kunt het pakket weigeren aan de deur.
Je vindt meer informatie over retourneren hier.